FOGROMLÁS ÉS FOGSZUVASODÁS

Ételek, melyekkel megelőzhető a fogszuvasodás

MEGOSZTÁS

Hogyan előzzük meg természetes módon a fogszuvasodást?

A cukros édességekről, kekszekről, cukorkákról bizony nem könnyű lemondani... Fogszuvasodás tekintetében azonban nem mindegy, mi kerül a tányérunkra. Bizonyos ételek károsíthatják a fogakat, míg mások alapvető fontosságú tápanyagokat tartalmaznak, amelyek segítségével egészségesek és erősek maradhatnak. A fogszuvasodás megelőzése érdekében az alábbi ételeket és tápanyagokat részesítse előnyben.

Kalcium

A kalcium a fogszuvasodás megelőzésének elsődleges eszköze, különösen a fejlődésben lévő gyermekeknél. A tejtermékek, - például a tej, a joghurt vagy a sajt - kiváló kalciumforrások. A kalcium nem a zsírban található, így a csökkentett zsírtartalmú tej és az alacsony zsírtartalmú joghurt megfelelnek ebből a célból. Emellett fogyasztható még leveles zöldség, például brokkoli vagy kínai kel, filézetlen halkonzerv, mandula, paradió vagy szárazbab.

Gyümölcsök, rostok, zöldségek

A magas rosttartalmú ételek fogyasztása segíti a nyáltermelést, amely ásványi védőgátat képez a fogszuvasodás ellen. Jó rostforrást jelentenek a szárított gyümölcsök, - például a datolya, a mazsola vagy a füge, -valamint a friss gyümölcsök, például a banán, az alma vagy a narancs. Emellett számos különböző zöldségeket is fogyaszthatunk, például babot, kelbimbót és zöldborsót, mogyorót, mandulát vagy korpát.

Teljes kiőrlésű magvak

A teljes kiőrlésű magvak kiváló B-vitamin- és vasforrások, amelyek megvédik a fogíny egészségét. Ezenkívül magnéziumot is tartalmaznak, amely a csontok és a fogak számára fontos építőanyag. A teljes kiőrlésű magvak rosttartalma mindemellett magas. Fogyasszon barna rizst, korpás péksüteményeket, teljes kiőrlésű gabonapelyheket vagy tésztákat.

Kerülje a fogszuvasodást okozó ételeket!

A fogai és a teljes szervezete számára egyaránt megfelelő táplálkozás kialakításakor próbálja meg követni a táplálékpiramist. A piramis úgy épül fel, hogy egy napi étkezéshez minden alapvető ételcsoportból egészséges mennyiséget tartalmazzon.

Cukros édességek

Amikor nassolni támad kedve, próbáljon meg egészséges ételeket választani, például a fent említett élelmiszerek közül! Próbálja meg elkerülni az édességeket, mivel a cukor a lepedékkel egyesülve gyengíti a fogzománcot, és fogékonnyá teszi a fogszuvasodásra. Gyakorlatilag minden alkalommal amikor édességet fogyaszt, a fogai az elkövetkezendő húsz percre szinte ostrom alá kerülnek. Ha fogat mos az Oral-B elektromos fogkeféjével cukros édességek fogyasztása után, azzal megelőzheti a lepedék felszaporodását és a fogszuvasodás kialakulását.